2009-03-30

Acne

Nu är det så att jag blir så trött och irreterad på folk som kläcker ur sig dumma saker utan att tänka efter vilka konsekvenser det kan ge. Ord är bland det mäktigaste vapnet människan kan ha och ord kan såra så otroligt mycket. Nu tänker jag mycket på acne och finnar. Det är faktiskt så att det är vanligt med att ungdomar har finnar och/eller acne och det är absolut inget fel med det. Helt normalt och absolut inget man kan hjälpa. Sedan finns de dom som aldrig har haft något problem med hyn som ger sånna tanklösa kommentarer hit och dit och det stör mig.
Som senast idag sa en tjej i min klass: " Va? Tycker ni han är söt? Han är ju skitful. Han har ju acne". Ehm ja och?! Han är lika söt för det. Och tror du inte att han vet om att han har acne? Ens självförtroende kan bli otroligt lågt på grund av dålig hy och man skäms och måt jämt och ständigt dåligt över det. Och att folk påpekar det och ger dumma kommentarer hjälper inte precis.
Tro mig jag vet hur jobbigt det är för jag har acne och jag kämpar ständigt dag ut och dag in med det. Jag tar till och med mediciner för det. Jag vågar knappt gå utanför huset utan smink för att folk tittar.
Nej, jag vet att det syns inte att jag har acne på bilderna men det är ton med smink och redigering. På bilder är det ända stället jag får ha fin hy.

Nu menar jag inte att alla ger dumma kommentarer heller. Men snälla tänk er för vad ni säger. Ord sårar!

*smack*

1 kommentarer:

Hunki sa...

Kunde inte ha sagt det bättre :)