2009-05-29

♥ Sket i det

Igår var en riktig skitdag kan man säga. Jag pratade med Micke om mitt skitbetyg i mitt pojektarbete rent ut sagt. Själva arbetet förtjänar ett MVG i mina ögon. Jag gjorde 2 verisioner av min egna skrivna låt + en musikvideo till. Sen kunde jag förstå att min projektrapport inte var jättebra så att det skulle sänka mig till vg. Men nej jag får G!:S Han sa att den musiken är inte alls svår att göra och rapporten var skit rent ut sagt. Men problemet är att jag fick inte min handledare förrän jag var klar med mittt arbete och sen när jag fick han så hjälpte han mig inte alls. Jag har fått göra allt helst SJÄLV. Han skulle sagt de saker som jag misat speciellt när det kom till rapporten men han sa inget alls om det som gjorde att den var skit. Hur fan skulle jag kunna veta det då? Jag är ingen tankeläsare.. Jag är riktigt förbannad och de har behandlat mig fel och det är lärarna som som gjort bort sig så jag ska kämpa för ett VG om jag så ska gå till rektorn. Det är mycket mer skit som har hänt men det är en lång historia och jag orkar inte skriva allt här och nu. Men tro mig, skolan ska få höra ett och annat om detta.
Så nu funderar jag skarpt på att hoppa av sommrshowen, jag gör inget speciellt där ändå (som vanligt) så varför ska jag anstränga mig för en skola som skiter totalt i mig och behandlar mig som skit?! Nej tror inte det va.
Och vad ska de göra? Sänka betygen? Det går inte för de sätts på fredag och sommarshowen är näst nästa helg. Och om jag är med så kommer inte betygen höjas ändå för de har bestämmt sig att jag ska inte få mer än G ändå.
De skyller på min frånvaro hela tiden men hallå, konstigt? Sen säger läraren att det är ett val man gör oavsett om man är sjuk eller inte mår bra på annat sätt. Men sorry jag har inte valt att folk behandlkar mig som de gör och att jag mår dåligt pga det. Sen kan man inte hjälpa att man blir sjuk. Denna skolan är så fucked up! Sen finns det andra elever som vatt borta minst lika mycket som jag och ändå får bättre betyg.. hmmm Favoritisering där igen kanske?;) Yes!

Men en possitiv sak var att jag fick G på musikalhistorieprovet=)
Trodde inte att jag skulle klara det för det var ju bl.a en massa namn, men jag är väldigt bra på att gissa verkar det som;D haha

Jag och min bror tog en lång runda (promenad) igår och pratade en massa om skolan, som vanligt. Fy fan jag ska banne mig visa dom.

Jag vet inte nu heller om jag kan gå ut och festa i helgen. Jag har massvis att göra (för läraren tabba sig) *suck* så jag ska kunna 2 låtar utantill + 2 stora inlämningsuppgifter. Och detta är viktigt för mina betyg hänger på detta.

Ja, jag sket i skolan idag faktiskt. Är så arg på dom, men jag ska plugga lite idag istället. Försöka bli klar tills lördag.

*smack*

0 kommentarer: